Ako hovorí Wikipedia, slovo transkreácia vzniklo spojením výrazov „translácia“ (preklad) a „kreácia“ a označuje proces adaptácie posolstva textu z jedného jazyka do druhého pri súčasnom zachovaní zámeru, štýlu, tónu a kontextu. Text, ktorý prešiel transkreáciou, vzbudzuje u cieľovej skupiny tie isté emócie a závery ako originál, pričom rozhodujúcu úlohu zohráva kreativita prekladateľa.
Výsledkom transkreácie
nie je „iba“ preklad,
ale celkom nový, unikátny text, ktorý je pestrý a „má šťavu“
Transkreácia sa vo všeobecnosti používa pri všetkých druhoch textov, ktoré majú vplyv na alebo je ich úlohou zlepšiť imidž produktu či značky. Využijú ju subjekty cestovného ruchu, marketingové a reklamné agentúry, tvorcovia webstránok i PR manažéri.
TRANSKREÁCIE?
- vystihuje hodnoty Vášho produktu alebo služby
- vyvoláva u zákazníkov asociácie, emócie a túžby
- oslovuje stanovenú cieľovú skupinu
- zachováva jedinečnosť originálu
- zvyšuje čísla predaja
Na vyžiadanie Vám rada pošlem ukážku mojej práce
-
vystihuje hodnoty Vášho
produktu alebo služby -
vyvoláva u zákazníkov
asociácie, emócie a túžby - oslovuje stanovenú cieľovú skupinu
- zachováva jedinečnosť originálu
- zvyšuje čísla predaja
Na vyžiadanie Vám rada pošlem ukážku mojej práce
Na vyžiadanie Vám rada
pošlem ukážku mojej práce